3.5.11

Fără leac

Am citit de curând un comentariu la un post de-al Ioanei.
Apoi am aşteptat ceva vreme ca să scriu postul ăsta după ceva gândire "la rece".
Acum câteva luni, umblând din blog în blog, am găsit filmuleţul ăsta.
L-am urmărit, apoi am mai aşteptat ceva vreme înainte de a scrie ceva.

Sunt o mare fană a medicinei alternative: leacuri "băbeşti", remedii naturiste, ceaiuri, tincturi, orice. La primul semn de răceala beau un ceai de plante, nu mă arunc la antibiotice. Îi trimit bunicii mele (70+, diabetică de tip 2) tabletele de Diavit.

Am constatat prin exemplul celor din jurul meu, efectele benefice ale suplimentelor alimentare, ceaiurilor, diavitului, dietei vegetariene/crude, asupra diabeticilor de tip 2. (Am în total trei diabetice de tip 2 în familie şi un vecin, deci material de studiu suficient).

Am constatat pe propria mea piele că suplimentele alimentare, ceaiurile, diavitul, dieta vegetariană/crudă au un efect benefic asupra glicemiilor mele. Dacă ţin o dietă vegetariană sau mănânc exclusiv hrană crudă, glicemiile mele sunt mult mai bune şi necesarul meu de insulină e mult mai scazut. Am observat hipoglicemii mai dese atunci când luam diavit sau beam tradiţionalele ceaiuri pentru diabet (frunze de afin, teci de fasole şi multe alte minunăţii).

Sunt convinsă că insulino-rezistenţa poate fi redusă cu suplimente, dietă vegetariană, pierderea a câtorva kilograme în cazul persoanelor obeze. Ştiu că unele suplimente, de exemplu ceaiul de frunze de afin sau suplimentele bazate pe afine, pot potenţa efectul insulinei deja existente, pe lângă efectul hipoglicemiant.

Dar atunci când pancreasul nu mai produce insulină, altă soluţie în afară de insulina injectabilă, nu există. Pentru a determina producţia de insulină din organism, se poate măsura nivelul peptidei-C din sânge; aşa se poate diferenţia un diabet de tip 2 de un diabet de tip 1 instalat la vârstă adultă. (Sincer am aflat destul de recent de această analiză, nu ştiu dacă şi cât este folosită în România în diagnosticul diabetului.) Cum să potenţezi efectul insulinei deja existente dacă pancreasul nu mai produce insulină?

Nu neg că unii oameni şi-ar putea ţine diabetul sub control cu dietă/ceaiuri/suplimente, renunţând la metodele clasice de tratament (tablete/insulină). DAR asta NU înseamnă că "s-au vindecat de diabet". Dieta/ceaiurile/suplimentele sunt tot forme de tratament, fie ele şi naturiste, dar tot forme de tratament. Dacă ar renunţa la aceste forme de tratament, ar reveni dezechilibrul glicemic şi diabetul ar fi din nou necontrolat.

Ceea ce este foarte deranjant şi mai ales induce în eroare, e faptul că undeva, în opinia publică, se pune un "egal" între renunţarea la metodele clasice de tratament (tablete/insulină) şi VINDECARE. O boală este vindecată atunci când nu mai este nevoie de nici un tip de tratament (alopat sau alternativ) pentru a o menţine sub control.

Sunt realistă, VINDECAREA diabetului nu este posibilă în momentul de faţă. Şi mai rău PREVENŢIA diabetului de tip 1 este imposibilă acum, pentru că nu i se cunoaşte cauza exactă. Poţi să faci sport, să nu te atingi de dulciuri, să fii cea mai calmă persoană din lume; dacă în codul tău genetic scrie că sistemul tău imunitar este defect şi la un moment dat îţi va distruge celulele beta din pancreas, asta o va face, mai devreme sau mai târziu.

Momentan, diabetul este o boală fără leac. Până când se va găsi un leac, trăiască metodele moderne şi eficiente de administrare a insulinei!

No comments:

Post a Comment